Evaluate the patients’ satisfaction at Phu Tho hospital of traditional medicine and rehabilitation in 2019

Minh Châu Lưu, Xuân Thủy Nguyễn

Main Article Content

Abstract

Objective: Evaluate the patients’satisfation at Phu Tho hospital of traditional medicine and rehabilitation in 2019.


Subjects and Methods: A cross sectional study was conducted on 880 patients and their carers of inpatients treatment at Phu Tho hospital of traditonal medicine and rehabilitation in 2019. Study period is from March 2019 to December 2019.


Results: Overall satisfaction of patients about examination and treatment: very satisfied amd satisfied accounted for 97,04%, specifically: Satisfied with patients’waiting time for care and treatment (>90%); patients’s satisfation with communication and interaction of medical staffs (>98,8%); patients’s satisfation with administrative procedures(>96%);satisfied with providing information for patients (>99,5%).


Conclusion: Most patients are satisfied with the examination and treatment of hospital .

Article Details

References

1. Trương Thị Bích Ngọc (2011). Đánh giá sự hài lòng của người bệnh nội trú về dịch vụ thăm khám chữa bệnh tại một số khoa của Bệnh viện Đa khoa Đồng Tháp năm 2011, Trường Đại học Y tế công cộng, Hà Nội.
2. Phùng Văn Tân (2015), Khảo sát sự hài lòng của người bệnh nội trú về công tác khám chữa bệnh tại Bệnh viện Đa khoa Sơn Tây năm 2015, Đề tài nghiên cứu khoa học cấp cơ sở.
3. Nguyễn Đức Thành và cs (2006). Nghiên cứu sự hài lòng của người bệnh nội trú về chất lượng CSSK tại các Bệnh viện tỉnh Hòa Bình, Trường Đại học Y tế công cộng, Hà Nội.
4. Phạm Nhật Yên (2008). Đánh giá sự hài lòng của người bệnh về chất lượng dịch vụ khám chữa bệnh tại Khoa Khám, chữa bệnh theo yêu cầu của Bệnh viện Bạch Mai năm 2008, Luận văn Thạc sỹ Y tế công cộng, Trường Đại học Y tế công cộng, Hà Nội.
5. Denis Doherty (2003), Measurement of Patient Satisfaction Guideline, available at http://www. dohc.ie/issues/healthstrategy/action48.pdf?direet=1, accessed by July 28th 2011.
6. Mary Catherine Beach (2005), Do patient treated with dignity report higher satisfaction, adherence, and receipt of preventive care?, available athttp://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/ PMC1466898/?tool=pubmed, accessed by July 28th 2011.
7. Margaret S. Westaway (2003), “Interpersonal and organizational dimensions of patient satisfaction: the moderaitn effeets of health status”, International Journal for Quality in Health Care 15(4), 337-344.