Assessment of patients satisfaction at Dan Phuong district hospital in Ha Noi in 2021

Quang Huy Đoàn, Đình Vũ Nguyễn

Main Article Content

Abstract

Objective: Assess patient satisfaction at Dan Phuong District Hospital in 2021.


Subjects and methods: A cross-sectional descriptive study was carried out on 880 patients and their families inpatient treatment at Dan Phuong District Hospital in 2021. Study period from March 2021 to October/ 2021.


Results: The overall satisfaction level of patients about the medical examination and treatment is very satisfied and satisfied accounted for 97.04%, specifically: Satisfied with the patient's waiting time for care and treatment. >90%); patient satisfaction with communication and interaction with medical staff (>98.8%); patient satisfaction about administrative procedures (>96%); satisfied about providing information to patients (>99.5%).


Conclusion: Most of the patients are satisfied with the medical examination and treatment of the hospital.

Article Details

References

1. Denis Doherty (2003), Measurement of Patient Satisfaction Guideline, available at http://www. dohc.ie/ issues/healthstrategy/action48.pdf?direet=1, accessed by July 28th 2011.
2. Phùng Văn Tân (2015). Khảo sát sự hài lòn của người bệnh nội trú về công tác khám chữa bệnh tại Bệnh viện Đa khoa Sơn Tây năm 2015, Để tài nghiên cứu khoa học cấp cơ sở.
3. Nguyễn Đức Thành và cs (2006). Nghiên cứu sự hài lòng của người bệnh nội trú về chất lượng CSSK tại các Bệnh viện tỉnh Hòa Bình, Trường Đại học Y tế công cộng, Hà Nội.
4. Phạm Nhật Yên (2008). Đánh giá sự hài lòng của người bệnh về chất lượng dịch vụ khám chữa bệnh tại Khoa Khám, chữa bệnh theo yêu cầu của Bệnh viện Bạch Mai năm 2008, Luận văn Thạc sỹ Y tế công cộng, Trường Đại học Y tế công cộng, Hà Nội.
5. Trương Thị Bích Ngọc (2011). Đánh giá sự lòng của người bệnh nội trú về dịch vụ thăm khám chữa bệnh tại một số khoa của Bệnh viện Đa khoa Đồng Tháp năm 2011, Trường Đại học Y tế Công cộng, Hà Nội.