Assessment Of Communication Status Of Nutritional, Techniques And Midwives For Patients At Tue Tinh Hospital
Main Article Content
Abstract
Through a survey of 306 patients examined and treated at Tue Tinh Hospital about the communication of nurses, technicians and midwives currently working at the hospital with acupuncture: Describing the communication status of nurses, technicians and midwives for patients (NB) to see be and treat at Tue Tinh Hospital.
Method: Cross-sectional description through face-to-face interviews of patients visiting and treating at Tue Tinh hospital with a set of pre-designed tools.
Results: Nurses, technicians and midwives are evaluated by the patient: Communication with the patient is 81.0%; Explain the patient’s questions clearly, in full 77.1%; The response when the patient called and asked was very satisfied 33.7%; Empathetic attitude towards illness and pain of the sick person is 83.0%; Pre-tested treatment and counseling for patients are 81.4% satisfied; Explanation of the condition, methods and expected duration of treatment was very satisfactory accounting for 74.2%.
Article Details
Keywords
Communication, behavior, patient satisfaction, nurses, technicians.
References
2. Bộ Y tế (2015), Quyết định số 2151/ QĐ- BYT về việc phê duyệt kế hoạch triển khai thực hiện: “Đổi mới phong cách, thái độ phục vụ của cán bộ Y tế hướng tới sự hài lòng của người bệnh”.
3. Bộ Y tế (2014), Thông tư số 07/ 2014/TT- BYT về việc Quy định quy tắc ứng xử của công chức, viên chức, người lao động làm việc tại các cơ sở y tế.
4. Bộ Y tế (2015), Quyết định số 2151/ QĐ- BYT về việc phê duyệt kế hoạch triển khai thực hiện: “Đổi mới phong cách, thái độ phục vụ của cán bộ Y tế hướng tới sự hài lòng của người bệnh”.
5. Hội Điều dưỡng Việt Nam (2012), Quyết địnhsố 20/QĐ-HĐD ngày 10/9/2012 banhành Chuẩn đạo đức nghề nghiệp của điều dưỡng viên
6. Đỗ Thị Ngọc và Cộng sự (2012), Nângcao năng lực của điềudưỡng trong công tác giáo dục sức khỏe cho người bệnh điềutrị nội trú tại bệnh viện E tháng 6/2012 – 6/2014, Tiểu luận, Trường Đại học Y tế Công cộng, Hà Nội.
7. Phạm Thị Trâm (2016), khảo sát thực trạng quy định về chế độ giao tiếp của người điều dưỡng với người bệnh điều trị tại khoa nội bệnh viện trường Đại học Y Dược Huế. Luận văn tốt nghiệp cử nhân điều dưỡng, Đại học Y Dược Huế.Huế, 2016.
8. Likert R (1932), A Technique for the Measurement of Attitudes, 140, pp.1-55.