Satisfaction Results Of Inpatients At Phu Tho Province Traditional Medicine And Rehabilitation Hospital In 2021
Main Article Content
Abstract
Objectives: Evaluating the satisfaction of inpatients at Phu Tho Province Traditional Medicine and Rehabilitation Hospital in 2021
Research subjects and methods: Cross-sectional descriptive study in 313 patients ≥18 years old by questionnaires based on Likert scale with 5 levels according to the set of questions to assess patient satisfaction based on the Quality Assessment Criteria of hospitals in Vietnam (Version 2.0).
Results: The overall satisfaction rate of inpatients accounted for 99.11%, of which 68.27% felt very satisfied and 30.84% were satisfied. The percentage of patients satisfied with: Accessibility reached 99.23%; The transparency of information and procedures for medical examination and treatment reached 99.36%; Facilities to serve patients reached 98.79%; Attitude, professional capacity of medical staff reached from 99.04% to 99.36%; Service delivery results reached 99.04%.
Article Details
Keywords
Patient satisfaction, Phu Tho Province Traditional Medicine and Rehabilitation Hospital
References
2. Nguyễn Tiến Sỹ (2020). Kết quả thực hiện nhóm A: Hướng tới người bệnh - Bộ tiêu chí chất lượng bệnh viện tại Bệnh viện YDCT&PHCN và một số yếu tố liên quan, Đề tài NCKH cấp cơ sở, Bệnh viện YDCT&PHCN tỉnh Phú Thọ.
3. Nguyễn Văn Tài và cộng sự (2007). Nghiên cứu về các bệnh thường gặp ở người cao tuổi tại khoa Lão khoa bệnh viện Đa khoa Cần Thơ năm 2007.
4. Đào Thị Nga (2016). Khảo sát sự hài lòng của người bệnh nội trú tại bệnh viện YDCT về một số dịch vụ y tế - Bệnh viện Y Dược cổ truyền và Phục hồi chức năng tỉnh Phú Thọ năm 2016, Đề tài NCKH cấp cơ sở.
5. Jing S., Guangu H., Jing M. et al (2015). Consumer satisfaction with tertiary healthcare in China: findings from the 2015 China National Patient Survey. International Journal for Quality in Health Care, 29(2), 213–221.
6. Neeraj G., Shakti K. G. et al (2014). Patient Satisfaction Survey at a Tertiary Care Speciality Hospital.
International Journal of Research Foundation of Hospital & Healthcare Administration, 2(2), 79 - 83.
7. Jie W., Xin-liang W., Hao-bin Y. et al (2015). Development of an In-Patient Satisfaction Questionnaire for the Chinese Population. PLoS ONE, 10(12), | doi:10.1371/journal.pone.0144785
8. Lê Thúy Hạnh (2016). Sự hài lòng của người bệnh và người nhà với dịch vụ y tế tại một số Khoa của Bệnh viện Mắt Trung ương năm 2015 và một số yếu tố liên quan, Luận văn Thạc sỹ Quản lý Bệnh viện, Trường Đại học Y Hà Nội.