Situation of studying chinese oral language of transnational Education students of vietnam university of traditional medicine

Thị Hoa Phạm, Tú Quỳnh Đàm, Thị Chính Lê

Main Article Content

Abstract

Chinese oral language plays a key role in education and trainin quality to transnational education students between Tianjin University of Chinese Medicine and Vietnam University of Traditional Medicine. This cross-sectional descriptive study investigated knowledge, attitute and practice of those students about Chinese oral language subject. The results showed that 71,4% students interested in this subject; 63,4% students awared of the importance, 96,4% students wanted to combine listening-speaking, 58,9%, 67% và 68,8% students assumed that vocabulary, exercises and syllabus content meets the objectives; 43,8% students self-practiced for 10-30 minutes/day; 68,8% student felt a lack of vocabulary and 96,6% students just wanted to use textbook. Conclusion: A majority of students aware of the importances and meaning of Chinese oral language subject; thereby, contributing meaningful ideas to improve the quality of this subject.

Article Details

References

1. Selcuk Koran (2015), the role of teachers in developing learners’ speaking skill, 6th International Visible Conference on Educational Studies and Applied Linguistics.
2. Mai Thị Ngọc Anh . “ Cải tiến và phát triển môi trường học ngoại ngữ thông qua phương pháp tích hợp nhằm nâng cao năng lực Tiếng Hán cho sinh viên chuyên ngành Hán ngữ tại Khoa Ngoại ngữ - Đại học Thái Nguyên” . Đề tài khoa học và công nghệ cấp Đại học năm 2019.
3. 段雅齐《情景教学法在对外汉语中级口语教学中的应用研究》,硕士论文,2020
4. Trần Thị Liên. “Nghiên cứu phương pháp giảng dạy khẩu ngữ Tiếng Hán du lịch cho các lớp hướng dẫn viên du lịch khu vực Hạ Long - Quảng Ninh - Luận văn Thạc sỹ
5. Nguyễn Thị Bảo Ngân “ Nghiên cứu ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy học kỹ năng nghe nói cho sinh viên chuyên ngành Tiếng Trung Quốc ở Việt Nam” – Luận án tiến sỹ 2019
6. 刘影《对外汉语基础口语教学模式的新思路》中国华文教育网,2010年4月